You are not logged in.

1

Thursday, December 23rd 2010, 1:19pm

Kan en tredje mand gøre opmærksom på sm bug?

Kan en tredje mand gøre opmærksom på sm bug?

I reglerne for sm bug, er det kun beskrevet hvad den sm bug ramte spiller skal gøre og hvad angriberen skal gøre. Men vil en tredje man kunne gå ind og agere i stedet for den sm bug ramte spiller og gøre opmærksom på sm buggen?

Hvis ja, så rejser det en række af spørgsmål.

1. Hvordan er reglerne hvis denne mulighed bliver misbrugt? Altså hvis tredje manden lyver om en bug?

2. Hvordan kan angriberen få verificeret at tredje manden taler sandt?

3. Hvis svaret på spørgsmål 2 er at man skal skrive en ticket, hvordan vil teamet sikre at der ikke går timer før et svar. Angrebsmuligheder er ofte nu og her og hvis der går flere timer vil modstander alliancen nå at få forsvar frem til forsvareren.

4. Hvad hvis man kun høre om sm buggen fra en helt fjerde mand? Altså hverken fra forsvareren eller den person som i første omgang gjorde opmærksom på buggen hos forsvareren?

2

Thursday, December 23rd 2010, 1:42pm

Hvis jeg forstår dig korrekt, så er der en spiller som er på ferie og har derfor sat sin konto i sovemodus. Nu er personen så røget ud pågrund af sovemodus buggen. Han kan selvfølgelig ikke være tilstede nu hvor han forlængst er fløjet afsted på ferien, og derfor kan personen så heller ikke skrive noget i sin personlige profil.

Vi har før haft personer som har gjordt opmærksomme på en sm fejl...Teamet har derfor sat personen i spærring indtil personen kom tilbage igen. ( hvor han/hun skulle skrive ticket )

ved ik om det svarede spørgsmålet.??

MoP

3

Thursday, December 23rd 2010, 2:09pm

Hvis det er tilfældet er det så ikke tredje mands pligt at skrive en ticket og først når teamet ser den ticket og sender personen i spærring at angriberen skal stoppe sine angreb. (Hvilket jo sker automatisk da der er angrebsblokering)

Den anden vej rundt med at en tredje mand kan sige at en spiller er ramt af sm buggen virker på mig uhensigtsmæssig.

Desuden kunne spilleren som er ramt af sm buggen have taget sine forholdsregler, og skrevet i sin profil tekst at han er i sm fra xx dag til yy dag. så ville der ingen problemer opstå.

Det er mere en generel afklaring jeg søger, men den konkrete situation er at jeg angriber en spiller som jeg høre fra en fjerde mand er ramt af sm buggen. Altså jeg får ikke besked fra spilleren selv eller den person i hans alliance som har videreformidlet sm buggen, men en fjerde person fra min egen alliance.
Det skal siges at jeg har tjekket spillerens profil hvor der intet står om sm.

4

Thursday, December 23rd 2010, 2:22pm

Jo 3 manden skriver en ticket eller kontakter teamet via IRC... Når personen så er kommet hjem fra ferien skriver han en ticket eller kontakter dem ligeledes via IRC... ( sådan er det blevet kørt før )

Men for at du kan få det helt konkrete svar, må du nok få et teammedlem til at svare på tråden :D

MoP

5

Thursday, December 23rd 2010, 4:13pm

Jep, jeg glæder mig også til at et team medlem får set denne tråd og svare på mine spørgsmål. Men mange tak for de svar du er kommet med.

- Linus

6

Thursday, December 23rd 2010, 8:28pm

Da jeg er den 3. person du refererer til, vil jeg da lige komme med mit syn på tingene.

XXX er i SM, eller det tror han ihvertfald. Han kommer derfor ikke på før han bliver kontaktet privat om indkommende angreb. Der er vel en grund til han skulle have været i SM.

Der står i reglerne at man bannes for at komme med påstande om at man er ramt af SM bug, altså må dette også være gældende hvis en tredje part siger at xxx er ramt af sm bug.

Valget står mellem at skrive en ticket, vente 24 timer, miste X antal byer imens, eller bare skrive en hurtig besked til personerne som angriber.
Skal lige siges at jeg startede med at skrive til personen der angreb først. Og tog den derefter til en leder i jeres alliance, som kunne meddele det til jer andre.

7

Thursday, December 23rd 2010, 8:46pm

Jeg mener, men hæng mig ikke op på det, så var GAen inde på at man måske fra teamets side, kunne smide de erobrede byer tilbage til ejermanden.
Eventuelt skrive til personen der har taget byerne fra teamets side, og så lade ham der havde byerne tage dem tilbage eller risikere spærring.

MoP

8

Thursday, December 23rd 2010, 8:56pm

Det var også det jeg har læst.
Har dog aldrig set det ske i praksis, og hvis tropperne hos angriberen ikke kommer igen, så er det jo heller ikke fair.

Det er jo ikke deres eller vores skyld at xxx er ramt af en bug. Hvordan man derfor vil løse problemet vil jeg gerne vide, da det har kostet byer og tropper fra begge parter. (går jeg ud fra)

9

Thursday, December 23rd 2010, 9:01pm

Vi kan ikke "tvinge" folk til at give byer tilbage og så længe de ikke har vidst folk var i SM og ramt af buggen er det ikke noget vi vil tvinge til.

Hvis i ser nogen der angriber en i regner med er i SM så skriv til dem og informer om det.

Derefter skal vedkommende der har fået sådan en besked sende en ticket

Hvis de er i SM og de er ramt af buggen skal i have stoppet med at angribe dem fra i får beskeden.

Hvis de ikke er i SM kan i fortsætte med at angribe efter teamet har talt.

Jeg kan desværre ikke love en hurtig behandling fra teamet men vil prøve at nå det inden for 24 timer i perioder kan der dog forekomme længere svartider.

mvh
HE