Jeg må indrømme at jeg finder det lidt underligt at den her diskussion stadig er igang.
Fakta er at det er vores CoMa der som udgangspunkt har den slags informationer som der er snak om i denne tråd. Hvis ikke vores CoMa kan fange HE eller mig selv på IRC og bede om en oversættelse, så bliver informationerne ikke oversat. Normalt, hvis det er en changelog eller en besked om en opdatering eller lignende, så er det muligt at vi får informationerne i GFs oversættelses tool eller sendt med PM, og bliver bedt om at oversætte det. Hvis det er noget der starter på ét bestemt tidspunkt og ikke må meldes ud specielt meget før tilbudet starter, så er det ikke altid muligt for CoMa'en at få fat i en oversættelse. Hvis begge admins har meldt ferie eller bare tilfældigvis ikke er på IRC lige den dag, så har CoMa'en meget meget svært ved at få oversat beskeden.
Mit udgangspunkt er at jeg gerne vil oversætte beskeder fra CoMa'en, på trods af at det måske ikke lige præcis er en del af mit job som BA. Jeg vil gerne hjælpe til med at informationerne kommer ud til brugerene på dansk, så alle kan forstå hvad der bliver skrevet.
Nogle gange har jeg bare ikke muligheden for at nå at oversætte tingene inden det er "for sent". Jeg ved fra Ikariam at vi admins ikke får informationerne om Happy Hour før den selv samme dag hvor tilbudet er aktivt. Nu var det her ikke helt Happy Hour, men gjaldt i 2-3 dage eller sådan noget. Hvis jeg (og i dette tilfælde også HE) tilfældigvis ikke lige er online den dag tilbudet starter, så er det bare ærgerligt, så må informationerne komme ud på engelsk. Hellere at informationerne kommer ud på engelsk til tiden, end på dansk dagen efter tilbudet begyndte.
Hvorfor er det egentlig at I ikke bare er glade for at informationerne trods alt kommer ud på engelsk og ikke på tysk? Eller at de kommer ud i det hele taget. Så svært kan det heller ikke være for den eller de spillere der ikke lige kan engelsk, enten at selv putte beskeden igennem google translate eller spørge en anden der kan engelsk, enten RL eller online. Det kan ikke være svært at logge på KingsAge's IRC kanal og spørge "Hvad er det lige den besked der er kommet på forummet betyder?".
Hvis vi kigger på alle nyhederne her er der 2 på engelsk, resten er på dansk. Begge de to beskeder på engelsk har været ting der har været annonceret med kort varsel.
Jeg må indrømme at jeg ikke kan se problemet. Hvis alle informationerne efter vi har fået ny CoMa, som ikke kan dansk, var kommet på engelsk, så kunne jeg godt se problemet. Eller hvis det bare var størstedelen af informationerne. Det er det ikke. Det er en minimal del af informationerne der kommer på engelsk, og under specielle omstændigheder(kort varsel).
Igen, jeg beklager, men jeg kan altså desværre ikke se hvad problemet er.
Mvh
Varmark