You are not logged in.

1

Tuesday, August 2nd 2011, 12:27am

Speed server

Kommer der ikke en speed server på et tidspunkt og vis ja hvornår kommer den så :?:

2

Tuesday, August 2nd 2011, 6:41pm

Server 5 er allerede en speedserver.

Jeg vil høre GF ad hvordan med en ny server. Jeg vil dog allerede nu sige at jeg vil kæmpe imod en ny server 6 der bare er en kopi af en af de eksisterende 5 servere. Hvis vi skal have en ny server skal det gerne være med nogle lidt mere specielle forhold.

Mere om det når/hvis jeg kan få GF med på ideen.

Mvh
HE

2face

Beginner

• Send private message

3

Tuesday, August 2nd 2011, 7:39pm

Server 5 er allerede en speedserver.

Jeg vil høre GF ad hvordan med en ny server. Jeg vil dog allerede nu sige at jeg vil kæmpe imod en ny server 6 der bare er en kopi af en af de eksisterende 5 servere. Hvis vi skal have en ny server skal det gerne være med nogle lidt mere specielle forhold.

Mere om det når/hvis jeg kan få GF med på ideen.

Mvh
HE

giver dig helt ret, en ny server vil som de andre sikkert blive lige så kedelig i længden hvis ikke inholdet er mere specielt, så bliver det bare kedelig tidsfordriv :lol:

mv2face

This post has been edited 1 times, last edit by "2face" (Aug 2nd 2011, 7:40pm)

4

Tuesday, August 2nd 2011, 8:47pm

Selve spillet i v5 er meget sjovere end normalt nu da det hele går hurtigere. Men jeg så gerne en speed server hvor alt går 3 gange hurtigere. Dermed også løbetider.

Andre ideer som jeg ville finde interessant.
Et maksimum af antal medlemmer i alliancen. f.eks 10-15

Server varer 3 mdr. (samme tid som premium) og derefter bliver den sat på reset og starter forfra. Dette ville give de mest aktive en stor udfordring, samt kan mindre spillere snuse til spillet og starte igen 3 mdr. efter igen, hvis de ønsker dette. Hvis man gerne vil beholde disse mindre spillere kan man lave en 1:20 regel som gælder for hele spillet (hvis vi da snakker 3 mdr. server, ellers ikke)

Mindre forladte byer og beskyttelse af små spillere ville tvinge de større spillere til at angribe hinanden.

Spillet kunne afgøres på følgende tre punkter.
1. Flest point i gns.
2. Flest byer taget fra hinanden mellem alliancerne.
3. Flest antal samlet besejrede modstandere i alliancen.
De der fører flest af ovennævnte vinder servere. Evt en lille præmie i form af evt en uges premium, hvis muligt.
Dette kan vi selvfølgelig selv holde styr på internt og ville give større fokus på dette forum også.

Jeg synes at denne slags server ville være perfekt for alle parter, små som store, aktive / inaktive.

5

Tuesday, August 2nd 2011, 9:11pm

Pacman jeg er næsten enig i de fleste af dine overvejelser. Personligt vil jeg dog foreslå 2 server med speed 2... Den ene skal genstartes 1/4 og 1/10 den anden skal genstartes 1/1 og 1/7 på den måde er der mulighed for at få et helt års "server" liv ud af en server men stadig mulighed for at man kan starte hver 3. månede.

Jeg tror dog ikke på jeg får GF med på at lave 2 servere til at starte med... og det kan også være at de af praktisk grunde helst ikke vil genstarte 1/1...

Men jeg er overbevist om at KAs fremtid gør sig bedst med servere der genstartes da KA i sin natur er meget barsk og det svære er at overleve de første 2-3 måneder. Har man først fået 10 byer er man mere sikret imod pludselig at være udrydet.

Hvis vi så samtidig kunne få et konkurence element ind i det så der er coupons til nogen der har opfyldt specielle krav (f.eks. den der har genstartet flest gange på serveren, Den der vandt serveren og sådanne ting)

Men det er desværre indtilvidere kun ideer som jeg vil præsentere for GF. Jeg ved der er folk hos GF der syns det er en god ide men hvorvidt dem der træffer beslutningerne er enige er svært at finde ud af da jeg ikke har direkte kontakt til dem.

Mvh
HE

6

Wednesday, August 3rd 2011, 9:09pm

2 servere ser jeg selv som et problem. For går det ikke godt på den ene, så dropper man den og spiller videre på den anden. Desuden synes jeg et år er lang tid. Men en server der varer 6 mdr med dobbelt speed kunne være fedt.
hvis vi skal prøve at forholde os til hvor langt man kan nå på 6 mdr, kan vi jo se på s5. Vil ikke sige denne er afgjort, men en alliance har sat sig rimelig stort i front på 3 mdr + 1 uge. Så 6 mdr er vil nok være passende når man tager i betragtning at der muligvis vil være flere spillere med større aktivitet, hvis man ved hvornår serveren slutter.

Tror bare man i sin salgstale til GF skal ligge vægt på spørgsmålet, hvad er alternativet?
For det kan kun gå ned af bakke hvis der ikke sker ændringer på serverne.

Desværre så tror jeg Dk- serveren er en mindre prioritet for dem, og så vidt jeg ved så starter de samme type server op i de forskellige lande, så at vi har et et ønske om et ændret spil, er det jo ikke sikkert andre lande har det på samme måde. Men ret mig hvis jeg tager fejl i det med opstart af servere.

7

Thursday, August 4th 2011, 8:48am

Pacman jeg ser 2 servere som en nødvendighed.

Der er 2 muligheder

1. Vi har kun en server der genstarter hvert halve år. Den er på speed 2 og vil ligesom s5 være mere eller mindre "Sat" efter 3 måneder. Der er nogen der syns om "End game" spillet og som syns det er sjovt. De fleste er dog allerede nu begyndt at forlade s5 og lige så stille er den ved at dø ud. Når der så 3 måneder senere sker et genstart er der færre spillere. Det kunne man undgå ved at genstarte hver 3. måneder men så får man ikke "End game" delen.

2. Vi har 2 servere og et genstart hver 3. månede. De spillere der er ved at ryge ud af en server fordi de har fået smæk i løbet af de første par måneder ser så en ide i at starte på den anden server igen i stedet for at forlade spillet. Dermed holder vi flere spillere i spillet.

Dermed ser jeg de 2 servere som et supplement til hinanden i stedet for noget der er ødelæggende. De fleste dropper alligevel en server hvis det går dårligt på den.

Jeg har dog samtidig nogle ideer til hvordan man gør det attraktivt at blive på en server men dem kan jeg ikke diskutere før GF har forholdt sig til det.

Mvh
HE

8

Thursday, August 4th 2011, 2:34pm

Alt i alt lyder det godt, og om det bliver 3 eller 6 mdr på en eller 2 servere, og for mig ligegyldigt. Så synes bestemt det er noget du skal tage videre til GF. Og håber på at du kan få trumfet det igennem så vi kan gå en lys fremtid i møde med KA. :-)

This post has been edited 1 times, last edit by "pacman" (Aug 4th 2011, 2:34pm)

9

Thursday, August 4th 2011, 3:28pm

Jeg leder stadig efter en vognstang der er stor nok ;) I mellemtiden har jeg dog sendt det videre i systemet den "rigtige" vej.

Nu overvejer jeg at gå den uoficielle vej også og se om der kommer noget ud af den også. Umiddelbart var reaktionen positiv men den eneste fra GF der har udtalt sig om det bestemmer ikke mere over hvad vi har af servere end du og jeg. (Ja vi bestemmer lige meget ;))

Mvh
HE

10

Thursday, August 4th 2011, 7:28pm

Gør vi det...:-) kan jeg ikke få adgang til at spærre de folk som angriber mig så?

11

Thursday, August 4th 2011, 11:44pm

Det er kun over hvilke servere vi har i .dk vi bestemmer lige meget ;) Hvem der er på de servere bestemmer jeg væsentligt mere om end du gør. Omend jeg nok ikke vil få lov at bestemme ret længe hvis alle der angriber dig bliver spærret ;)

Mvh
HE

12

Monday, August 8th 2011, 1:10am

hej

jeg syntes det lyder som nogle gode forslag ... personligt har jeg 1 ekstra ønske som jeg godt ku tænke mig at få indført ...1 man kan ikke slette sin konto de første 3 mdr ... 2 man må ikke tømme byer for tropper og gi den til en anden spiller de første 2 mdr ... server 5 fik en rigtigt skæv start da der helt tydeligt var en ally der fik unaturligt mange næstem færdigbyggede byer på den måde .....gider ikke sætte navn på ... men tror de fleste ved hvem jeg snakker om ....ved ikke helt hvordan ... men der må ku sættes regler på området ... ellers sker der en skæv vridning allerede fra starten af ... men jeg ku også godt tænke mig 3 gange speed på at bygge ... og måske gange 2 speed på transport og angreb ...

13

Monday, August 8th 2011, 10:17am

Nu da du har åbnet denne diskussion og anklaget en alliance for "snyd" så er du nødt til lige at forklare dig. For jeg kan gætte mig til at det er TBL du hentyder til, og kan garanterer dig for at der ikke har været noget som helst snyd involveret i de overtagelser.
Bare fordi man kommer langt bagud er det ikke ens betydende med at de andre snyder, kunne være i skulle kigge indad.

14

Monday, August 8th 2011, 10:51am

Jeg ligger lige hele denne diskussion død med det samme.

Ja der var noget på S5 i starten der måske/måske ikke var et brud på reglerne. Teamet har ikke fundet situationer hvor der skulle ske noget der var et brud på reglerne.

Hvis der starter en ny server op vil teamet holde øje med at der ikke sker brud på reglerne og vil selvfølgelig holde ekstra godt øje med de situationer hvor der kan være tvivls spørgsmål.

At ændre på reglerne tvivler jeg på GF går med til men måske. Dog bliver der aldrig ændret på reglen om at slette sin konto. Det er et lovkrav og hvis ikke GF tilbyder den funktionalitet kan de straffes for det.

Mvh
HE

15

Monday, August 8th 2011, 1:55pm

Måske man skulle lave en server, hvor der slet ikke findes regler ;)

Jeg gider nu ikke selv deltage :D

16

Monday, August 8th 2011, 5:58pm

Nu da du har åbnet denne diskussion og anklaget en alliance for "snyd" så er du nødt til lige at forklare dig. For jeg kan gætte mig til at det er TBL du hentyder til, og kan garanterer dig for at der ikke har været noget som helst snyd involveret i de overtagelser.
Bare fordi man kommer langt bagud er det ikke ens betydende med at de andre snyder, kunne være i skulle kigge indad.
det var måske også forkert formuleret af mig ... men har selv været med fra starten af ... og det er inlysende at mange spiller får andre til at logge ind og oprette en konto bygger byen op .... sletter tropperne ... forære byen væk ... og det syntes jeg er at ødelægge spillet ... fordi at man så får en eller 2 byer hurtigere ... og stadig har sin cleaner ....så har man et kæmpe forspring ... som ødelægger det lidt for de resterende spillere ....meen det er nok svært at gøre ret meget ved .... sådan som spillet er udformet .... og generalt et ret underholdene spil .... og pacman jeg har stor respect for jeres måde at spille på ... ingen tvivl om det .... smiler :thumbup: spiller jo med en del af jer på server 4 ...går bare aaaalt for langsomt

men personligt ville jeg forretrække en server med endnu mere speed ...elsker spillet ... men syntes det stadig går for langsomt af bygge byerne op ... og bygge tropperne op til kamp igen ... bare kedelig ventetid ...

This post has been edited 2 times, last edit by "Danger" (Aug 8th 2011, 6:27pm)

17

Monday, August 8th 2011, 11:32pm

jeg var også med far start i verden 5 og det var også Bb som det startede med at får mange byer ved at tage alle dem som var forlatte og det ved gav dem en stor fordel på serveren

This post has been edited 1 times, last edit by "Grafiled" (Aug 8th 2011, 11:33pm)

18

Tuesday, August 9th 2011, 9:46am

Guys... Jeg lagde den død ergo skal i stoppe!!

mvh
HE

19

Tuesday, August 9th 2011, 12:36pm

hey

Det er modtaget .. ikke flere bemærkninger til den tråd :thumbsup: . .

20

Tuesday, August 9th 2011, 12:40pm

I må nu gerne bemærke tråden. Jeg vil bare ikke have den store diskussion af hvorvidt X eller Y har fået en fordel ved at bøje regel Z lige rigeligt. Det føre intet positivt med sig.

Mvh
HE