You are not logged in.

21

Tuesday, March 20th 2012, 3:31am

Lykkehjulet har intet med selve spillet at gøre. Det var træls nok, at der i det hele taget kom tronsalsfunktioner, men det blev unægteligt toppet af det tåbelige lykkehjul, som jeg i parentes bemærket ikke helt har forstået.

This post has been edited 3 times, last edit by "Captator" (Mar 20th 2012, 3:37am)

22

Tuesday, March 20th 2012, 9:07am

Jeg har indtryk af at mange virksomheder gør ting, som kunderne har svært ved at forstå, men aktionærerne forstår det vist...

23

Tuesday, March 20th 2012, 12:14pm

Jeg er med på, at GF gerne vil tjene penge - det manglede da også bare.

GFs problem er bare, at
  • KA er i dets udgangspunkt er et glimrende spil.
  • Jeg har på fornemmelsen at der bliver færre og færre spillere - både totalt for alle de danske servere såvel som i de nye spil (i forhold til da de første servere startede). Jeg har ikke lavet statistik på det, så måske er min fornemmelse ikke rigtig.
  • GF indfører betalte ydelser, som jeg næppe ligefrem tror trækker flere spillere til, i og med at de skævvrider spillet i forhold til det, der ellers er spillets kerne.
Så indtægterne stiger måske nok per kunde, men hvis der samtidig bliver færre og færre kunder, tror jeg ikke ejerne bliver specielt meget mere glade, end de har været hidtil.

Personligt har jeg holdt mig fra alt, hvad der hedder tronsal og lykkehjul. Jeg synes, at det er forkert, at man skal kunne købe sig til fordele i et spil. Hvis det i stedet kostede et ensartet beløb at spille spillet, ville det være en anden sag. Jeg havde intet imod at betale et mindre beløb for at spille KA (om end jeg så nok ville tage mig sammen til at lukke helt ned i de verdener, hvor jeg har ladet min tilstedeværelse sygne hen). Det vigtige for mig spilmæssigt er, at alle betaler det eksakt samme beløb.

Jeg føler mig overbevist om, at med den vej GF har valgt, så får de aldrig nogensinde vendt skuden.

This post has been edited 1 times, last edit by "Captator" (Mar 20th 2012, 12:15pm)

24

Tuesday, March 20th 2012, 1:05pm

Så har Captator vist belyst selve problemet med hvor KA er nået til, og hvor GF generelt er på vej hen - godt skrevet Captator ! :thumbup:

Mht til at genstarte verdener - hvad skulle det hjælpe i forhold til at introducere nye verdener? Ikke en skid!

Næh, lad os få nogle nye verdener hvor man kun kan købe sig til premium. Lad GF sætte prisen lidt op for denne funktion - lad lykkehjulet blive, men skrot lykkesten for penge - dette er i mine øjne den eneste udvej for GF for at redde dette spil.

Ja ja, jeg ved udmærket godt at GF aldrig vil gøre dette, for de er altid bedre vidende end deres kunder - de har nærmest "gud" status og gider ikke høre på andre end dem selv - får mig til at tænke på en anden Tysker som havde på det på den samme måde - døde i ´45 :rolleyes:

Don't mention the war! :D

This post has been edited 2 times, last edit by "BeoWulf" (Mar 20th 2012, 4:30pm)

25

Tuesday, March 20th 2012, 11:19pm

Næh, lad os få nogle nye verdener hvor man kun kan købe sig til premium. Lad GF sætte prisen lidt op for denne funktion - lad lykkehjulet blive, men skrot lykkesten for penge - dette er i mine øjne den eneste udvej for GF for at redde dette spil.

Jeg husker stadigvæk diskusionerne omkring premium. Nye ting der koster rigtige penge som giver folk en fordel overfor andre, vil altid være et diskusions emne..
Grunden til jeg lige har Quoted dit indlæg Beo er fordi jeg er enig med dig i den første linje, med at sætte prisen op for funktionen.
Linje 2 giver dog ikke meget mening, med mindre du tænker på at folk bare skal glo på et "lykkehjuls icon" uden at de kan bruge det :thumbsup:

MoP

Bullet V1

Beginner

Occupation: arbejder

• Send private message

26

Wednesday, March 21st 2012, 1:05am

Jeg husker stadigvæk diskusionerne omkring premium. Nye ting der koster rigtige penge som giver folk en fordel overfor andre, vil altid være et diskusions emne..
Grunden til jeg lige har Quoted dit indlæg Beo er fordi jeg er enig med dig i den første linje, med at sætte prisen op for funktionen.
Linje 2 giver dog ikke meget mening, med mindre du tænker på at folk bare skal glo på et "lykkehjuls icon" uden at de kan bruge det :thumbsup:

MoP

jeg kan kun give beo ret , her MOP , og det vi mener med at lykkesten ikke skal kunne købes , nej men man kan vinde dem ved at angribe ned til 200 under en selv i rang , derved kan man stadig bruge lykkehjulet.

1 ting jeg der imod tror kunne sætte lidt mere gang i spillet er at få indført bosættere ( som man kender dem fra travian), 3 bosættere kunne så koste 1 rustning og blive sendt afsted med en stak råstoffer og anlægge en ny by med de 3 bygnings level som er minimum for en ny by på 50 point, (slot + lager og mølle alle i lvl 1), denne funktion vil især kunne hjælpe de små spillere der som regel bliver hægtet af enten imellem de store drenge/piger eller ude på landet hvor de stort set ikke kan tage nye byer
:cursing: Betonkanon :cursing:
This post has already been reported.

27

Wednesday, March 21st 2012, 6:51am

jeg kan kun give beo ret , her MOP , og det vi mener med at lykkesten ikke skal kunne købes , nej men man kan vinde dem ved at angribe ned til 200 under en selv i rang , derved kan man stadig bruge lykkehjulet.

Det var netop dette jeg tænkte på - dermed giver lykkehjulet stadig en mening, og folk vil holde sig aktive i deres jagt på lykkesten igennem kampe.

28

Wednesday, March 21st 2012, 7:33am

Tænk lige lidt videre.

Det alle folk gerne vil have er resourcer fra start. ( her ligger hoved problemet, og jeg har umiddelbart ikke nogen løsning andet end at skrotte lykkehjulet )

Efter over 1000 angreb sad jeg selv med 3 lykkesten, det var under snit ikke at få resourcer ( 1/3 del chance pr try ca ). Så chancen er meget lille.

Når man opnår ca 10 bebyggelser med lvl 50 miner, er effekten af de resourcer som bliver købt igennem lykkehjulet ikke mærkbar mere.

Man skal ikke være en haj til regning for at regne ud at hvis man så går efter de andre gode ting på lykkehjulet er det i snit x2 prisen man betaler, istedet for den normale pris. Så det ville folk jo aldrig dreje hjulet for.

Konklusionen må så være ud fra de 3 punkter jeg har opstillet at lykkehjulet næsten ikke vil blive brugt, og derfor bare være et icon man kigger på.. ( Fluff )

MoP

This post has been edited 1 times, last edit by "meansofproduction" (Mar 21st 2012, 7:36am)

Bullet V1

Beginner

• Send private message

29

Wednesday, March 21st 2012, 5:05pm

Efter over 1000 angreb sad jeg selv med 3 lykkesten, det var under snit ikke at få resourcer ( 1/3 del chance pr try ca ). Så chancen er meget lille.

nu ved jeg så ikke om du har glemt at man kun kan vinde 1 lykkesten pr 24 timer, for jeg syntes da at jeg havde en hel del bedre snit i angreb pr lykkesten

30

Wednesday, March 21st 2012, 6:05pm

nu ved jeg så ikke om du har glemt at man kun kan vinde 1 lykkesten pr 24 timer, for jeg syntes da at jeg havde en hel del bedre snit i angreb pr lykkesten

Nope har ikke glemt 24 timers reglen, testede det fra starten, lavede ca 100 angreb pr dag over et par dage, for at se om man fik 1% øget chance pr hit eller om det bare var "fluff text".
Noget tydede på at et script ikke virkede for dem. For selvom man angreb 100 gange på en dag indenfor rang 200, så var der flere dage hvor jeg ikke fik en lykkesten.
Fejlen kan selvfølgelig være at scripted ikke tog forbehold på en lav servers befolkning. Og derfor kun udregnede % hvis man havde en vis størrelse. ( icon var dog på spilleren )

De har haft nogle bugfix, siden lykkehjulet kom ud. Desværre har jeg ikke testet det siden da folk enten lå under 1:10 eller var under beskyttelse endnu.

MoP

31

Thursday, March 22nd 2012, 8:11am

BEMÆRK: Alt skrevet her skal tages som et udtryk for min holdning kørt igennem "Hvad kan en GA tillade sig at skrive" filtret. Der er på ingen måde tale om GFs holdning.

*note* F2P = Free to play = gratis spil hvor man kan købe ekstra features */note*

Problemet med flere og flere "F2P" spil det være sig browser, MMO eller andet. Er mindst en men ofte flere af følgende punkter.
1. Spillet er fejlfyldt
2. Spillet er ubalanceret så "F2P" i virkeligheden betyder "F2P hvis du ikke vil være med i toppen men kun slås mod de andre F2P spillere"
3. Økonomi afdelingen har for meget magt
4. Der fokuseres mere på her og nu gevinsten end på den langsigtede plan med spillet
5. Udbyderen har brug for det er et betalingsspil men nu er det et F2P spil og så tør de ikke lave det om.

For langt de fleste spil der indeholder betalings features men ellers er gratis er mindst en af ovenstående punkter korrekt. Især punkt 2 er svær at undgå da man i så fald skal finde en måde at lave spillet så det man kan købe sig til er sparet tid. Men uden at det spare så meget tid at alle andre ikke kan følge med.

Det som de store F2P spil ofte prøver på er en "Hvor er break even" hvor kan vi stramme skruen så meget at det giver flest muligt penge pr. bruger uden at det samtidig går ud over antallet af brugere. Det har de held med i varierende grad. Jeg kender til flere der har givet flere tusinde kroner for et våben i et F2P MMO fordi det bare er meget svært at få de våben... Der går rigtigt mange gratis brugere og folk der kun er villige til at give 20-30,- om måneden pr. spiller der er villig til at betale over 2000,- for et våben... (og de spillere skal jo også have en fuld rustning... flere penge i kassen).

Hvad lige præcis GF gør galt og hvor GF kunne blive bedre kan jeg dog ikke kommentere på så længe jeg har en Team kasket på. (og nej jeg kan ikke tage den af i tråden her ;))

Mvh
HE

Akihito

Moderator

• Send private message

32

Friday, March 23rd 2012, 8:24am

Jeg vil ikke slutte jeres diskution men vil henlede jeres opmærksomhed på vores forum regler, og det er for at tydeliggøre at vi skal have en ren linie at arbejde efter og jeg henviser til ....

2.12: Det er ikke tilladt at reklamere eller linke til andre internetspil end dem, der er udviklet af Gameforge, samt linke til sider som posteren kan have en økonomisk interesse i.

Det er ikke for at dele nogen warns ud men det er en regel som betyder noget.

Bullet V1

Beginner

• Send private message

33

Saturday, March 24th 2012, 12:03am

2.12: Det er ikke tilladt at reklamere eller linke til andre internetspil end dem, der er udviklet af Gameforge, samt linke til sider som posteren kan have en økonomisk interesse i.

det var ikke for at reklamere for et andet server spil , men for at henvise til en funktion jeg har set 1 andet sted, og som jeg gerne ser i dette spil. og jeg skal hermed undskylde at jeg nævnte spillets navn, men det var udelukkende for at det var nemmere for dem der skal tage en evt. beslutning om funktionen, at finde frem til oplysninger om denne bosætter funktion. bullet